«سر دلبران» شباهتی به «صاحبدلان» ندارد

«سر دلبران» شباهتی به «صاحبدلان» ندارد ولی در همان حال‌وهوا و از همان جنس است برای همین این کار را خیلی دوست دارم.

«سر دلبران» شباهتی به «صاحبدلان» ندارد ولی در همان حال‌وهوا و از همان جنس است برای همین این کار را خیلی دوست دارم.

متین ستوده در ابتدا با اشاره به نقش خود در سریال «سردلبران» گفت: در این سریال نقش راضیه را بازی می‌کنم که همسر شخصیت اصلی قصه، سیدسلیم -که یک روحانی است- را ایفا می‌کنم. این دو به دلایلی از محل زندگی خود به‌جای دیگری نقل مکان کردند و درگیر مسائل افرادی در محله جدیدشان شدند. من هم به‌عنوان همسر این شخصیت قدم به قدم در کنار او هستم زیرا بخشی از مسائلی که باعث شد آن‌ها نقل مکان کنند به راضیه مربوط می‌شود.

علاوه بر «سردلبران» سریال‌هایی دیگری هم در ماه رمضان به‌نام «لبخندرخساره» کاری ازبهرنگ توفیقی و«نفس» اثر جلیل سامان نیز در این ایام پخش خواهند شد. ستوده با بیان این‌که «سردلبران» چه جایگاهی نسبت به این سریال‌ها دارد گفت: به‌نظرم جنس فیلمنامه«سردلبران» و جنس کار محمدحسین‌ لطیفی و محمدرضا شفیعی خیلی به ماه رمضان نزدیک است. البته من در جریان فیلمنامه و قصه‌ دیگر سریال‌های ماه رمضان نیستم ولی درباره کار خودمان می‌گویم که خیلی حال‌وهوای ماه رمضان را در آن احساس می‌کنم وبه‌نظرم بدون این‌که چیزی در آن تکرار شود برای مخاطبان نیز حس نوستالژی سریال‌های ماه رمضانی را داشته باشد. و این صرفا به‌دلیل انرژی و فضایی که کلیت کار دارد متناسب با ماه مبارک رمضان است از این رو مطمئنم که خیلی موفق خواهد بود.

 

این بازیگر با مقایسه‌کردن «سردلبران» با«صاحبدلان» گفت: از کارهای محمدحسین لطیفی که برای ماه مبارک رمضان ساخته بود از جمله «صاحبدلان» و «دودکش» بیشتر «صاحبدلان» را دیده بودم و خیلی آن‌را دوست داشتم ولی «دودکش» را ندیدم. «سر دلبران» شباهتی به «صاحبدلان» ندارد ولی در همان حال‌وهوا و از همان جنس است برای همین این کار را خیلی دوست دارم. زیرا این کار بیش از همه به تم و جنس کارهای ماه رمضان شباهت دارد و دقیقا از آن سریال‌های است که باید در ماه رمضان آن را دید. «سردلبران» هم معنوی و هم ملودارم اجتماعی است و همچنین داستانی عاشقانه را در دل خود دارد. در کل همه حس‌های خوب زندگی در این سریال دیده می‌شود.

وی ادامه داد: آن‌قدر صاحب‌نظر نیستم که بخواهم کارهای لطیفی مانند «صاحبدلان» و «سردلبران» را درجه‌بندی کنم و بگویم چه جایگاهی دارند. اما مجموعه «صاحبدلان» را خیلی دوست داشتم. خیلی زود است که بخواهیم راجع به «سردلبران» قضاوت کنیم باید اجازه دهیم تمام کارهای فنی از جمله صداگذاری، تدوین و… انجام شود و بعد راجع به جایگاه آن صحبت کنیم. اما به‌شخصه به این دلیل که در این سریال بازی می‌کنم، قصه و کاراکتری که در آن ایفا می‌کنم را خیلی دوست دارم و همه این‌ها جزو تعصبات شخصی‌ام است و امیدوارم بعد از این که همه مراحل فنی را پشت سر گذاشت کار خوبی شود و بهتر از کارهای قبلی‌ام باشد. مطمئنم که لطیفی نیز همین را می‌خواهد زیرا هر آدمی تا زمانی که زنده است هنوز بهترین کارش را خلق نکرده است.

 

متین ستوده در پایان درباره سختی‌های کار در خارج از تهران گفت: کار کردن در شهرهای دیگر طبیعتا سختی‌های زیادی دارد همین که از خانه و خانواده دور هستیم و دائم در رفت‌وآمدیم سخت است و فاصله شهری که کار در آن تصویربرداری می‌شود کوتاه نیست البته ما همه سفرهایمان هوایی است ولی برای کسی مثل من که کمی از هواپیما می‌ترسد سخت است. از طرفی به‌دلیل این‌که همزمان در سریال «لیسانسه‌ها» هم هستم، طبیعی است که کار سخت ‌شود ولی مطمئنم که نتیجه کار آن‌قدر خوب است که همه این سختی‌ها فراموش خواهد شد.

 

منبع: روزنامه صبا

 

دسته بندی
ارتباط با ما
مجموعه‌های مرتبط